Technikai infók: A név és idei évszám megadása kötelező, mivel a program makacs és anélkül nem hajlandó kijavítani a munkádat. Az e-mail címet csak akkor kéri, ha szeretnéd megkapni a kiértékelt feladatsort oda is.
Papíron dolgozz, a programba csak a megoldásokat tudod beírni. A 45 perces szintidőt nem lehetséges túllépni, a program kíméletlen, így a letelte után nekiáll a javításnak. De szerencsére gyorsan dolgozik, így pár másodperc és látod is az eredményedet és esetleges hibáidat.
Ha nem menne az elvárt szinten a feladatsor megoldása, akkor javaslom a következő linkeket:
Regisztrálva és bejelentkezve használva az oldalt több funkció érhető el, illetve kényelmesebb is a feladatmegoldás.
Élesben csak azokban a feladatokban kell indokolnod a megoldásokat, ahol azt külön kérik. Indoklásaidat részletesen írd le annak érdekében, hogy azokat megfelelően tudják értékelni.
Itt a program csak az eredményeket veszi figyelembe, de van lehetőséged megjegyzést is írni a végén, ha egyéni javítást kérnél. (Ezesetben add meg az e-mail címedet mindenképp!)
Mennyit érnek az alábbi betűk, és mennyi a ZIZI szó értéke? Válaszod tizedestört alakban add meg!
a) Z =
b) I =
c) ZIZI =
a) 26/14 hét + 2 nap = nap
b) 63 dm3 – 4000 cm3 = dm3
c-d) A 21 m2 = dm2, ami dm2-nek a 35%-a
Írd le az összes lehetséges útvonalat, amelyek a fenti feltételeknek megfelelnek! Az útvonalakat a jobbra (J) vagy a lefelé (L) lépések betűjelének sorrendjével add meg! Egy lehetséges sorrendet előre beírtunk a megoldások táblázatába. Lehet, hogy több lehetőség van a táblázatban, mint megoldás! Vigyázz! Ha a megoldásaid között hibásan kitöltött táblázat is szerepel, pontot vonunk le.
a-b) Hány kollégista van az osztályban? fő
c-d) Az osztályban tanulók hányadrésze helybeli? / része
e-f) Hány fokos középponti szög tartozik a helybeliekhez a kördiagramban? °-os
a) Mekkora az α szög nagysága? °
b) Mekkora az β szög nagysága? °
c) Mekkora az δ szög nagysága? °
d) Mekkora az ε szög nagysága? °
Aladár útközben találkozott egy ismerősével, és megállt vele beszélgetni. Beszélgetés közben eszébe jutott, hogy otthon hagyott egy könyvet, amiért hazaszaladt. Válaszolj az alábbi kérdésekre!
a) Hány métert tett meg összesen az iskolába érkezésig Aladár ezen a reggelen? m-t
b-c) Hány métert tett meg átlagosan egy perc alatt az indulástól (0. perc) az iskolába való érkezésig (10. perc)? m-t
d) Hány percig beszélgetett az ismerősével Aladár útközben? percig
e-f) Hány m/s volt Aladár sebessége, amikor hazaszaladt? m/s
a-b) Hány m2-t ásott fel Anyu? m2-t
c-e) Hány óra telt el a munka megkezdésétől a befejezéséig? óra
a) A konvex hatszög átlóinak száma:
3
6
9
15
b) A 23 ⋅ 54 ⋅ 112 és a 22 ⋅ 53 ⋅ 7
legnagyobb közös osztója 2 ⋅ 5
legnagyobb közös osztója 22 ⋅ 53
legkisebb közös többszöröse 22 ⋅ 53
legkisebb közös többszöröse 22 ⋅ 53 ⋅ 7 ⋅ 11
c) Az X = {1; 2; 3; 4} és az Y = {3; 4; 5} halmazok uniója:
{1; 2}
{5}
{3; 4}
{1; 2; 3; 4; 5}
d) Ha az x szám háromszorosánál 4-gyel nagyobb számhoz hozzáadunk kettőt, akkor a következő számot kapjuk:
3x + 6
3 ⋅ (x + 4) + 2
(3x + 4) ⋅ 2
3 ⋅ (x + 4 + 2)
a) Hány dm az ábrán látható hasáb h magassága? dm
b) Hány dm2 az ábrán látható test felszíne? dm2
c) Hány dm3 az ábrán látható test térfogata? dm3
Hány lány és hány fiú tagja van az énekkarnak?
Lányok száma: fő
Fiúk száma: fő