Technikai infók: A név és idei évszám megadása kötelező, mivel a program makacs és anélkül nem hajlandó kijavítani a munkádat. Az e-mail címet csak akkor kéri, ha szeretnéd megkapni a kiértékelt feladatsort oda is.
Papíron dolgozz, a programba csak a megoldásokat tudod beírni. A 45 perces szintidőt nem lehetséges túllépni, a program kíméletlen, így a letelte után nekiáll a javításnak. De szerencsére gyorsan dolgozik, így pár másodperc és látod is az eredményedet és esetleges hibáidat.
Ha nem menne az elvárt szinten a feladatsor megoldása, akkor javaslom a következő linkeket:
Regisztrálva és bejelentkezve használva az oldalt több funkció érhető el, illetve kényelmesebb is a feladatmegoldás.
Élesben csak azokban a feladatokban kell indokolnod a megoldásokat, ahol azt külön kérik. Indoklásaidat részletesen írd le annak érdekében, hogy azokat megfelelően tudják értékelni.
Itt a program csak az eredményeket veszi figyelembe, de van lehetőséged megjegyzést is írni a végén, ha egyéni javítást kérnél. (Ezesetben add meg az e-mail címedet mindenképp!)
a) Melyik szám a nagyobb? –2,756 < > = –2,717
b) (1/2) : 5 + 3/4 =
c) 23 – 32 + (–1)2010 =
a) 3200 cm3 + liter = 0,0075 m3
b) 62 ⋅ 102 m – 2,05 km = dm
Minden lehetséges nyilat rajzolj meg! Ügyelj arra, hogy minden számnál egyértelmű legyen, hogy melyik az oda mutató és melyik az onnan induló nyíl!
(Rajzold ki az ábrát a füzetedbe, ott dolgozz, a kérdések arra fognak vonatkozni!)
a) Összesen hány nyíl szerepel az ábrádon a példaként berajzolt nyíllal együtt? nyíl
b) Valamely számból kiindulva, csak nyilak mentén folyamatosan haladva adj meg egy olyan útvonalat, amely négy különböző számot köt össze az ábrán!
a) Hány kicsi kocka keletkezett? db
b-c) Hány vágást ejtettünk összesen? vágást
Az összes kicsi kockát egymás tetejére rakva egyetlen nagy tornyot építünk úgy, hogy a szomszédosak egymáshoz teljes lappal csatlakoznak.
d) Milyen magas a kapott torony? cm
e-g) Hányszor nagyobb a torony oldallapjai területének összege (az alap és fedőlapot nem számoljuk) az eredeti kocka teljes felszínénél? × nagyobb
a-b) Egészítsd ki a táblázatot a diagram alapján!
c-d) Összesen mennyi volt a fejek száma a dobások során? db
e) Átlagosan hány fejet dobtunk egy-egy alkalommal? fejet
f-g) Legalább hány fejet dobtunk az első 40 dobás során? fejet
a) Sorold fel a füzetedbe a 3-assal kezdődő, ilyen tulajdonságú számokat! Hány ilyen van? db
b-c) Hány olyan 0-t is tartalmazó háromjegyű szám van, melyben van két azonos számjegy? db szám
d-g) Az előző pontban kapott számok közül hány darab osztható 4-gyel? db
Mutatunk egy példát: 3; 5; 8; 3; 1; 4
a-c) Egy ilyen módon képezett sorozatnak nyolc egymás utáni tagjából ismerjük a 3. és 4. tagot. Add meg a hiányzó tagokat!
; ; ; ; ; ; ;
Tudjuk, hogy OAB szög 21°-os, OBA szög pedig 36°-os.
a) Mekkora az LOK szög nagysága? °
b-d) Mekkora az LCK szög nagysága? °
e-f) Milyen speciális négyszög a CLOK négyszög? ? rombusz szabályos hatszög derékszögű trapéz ötszög konkáv deltoid paralelogramma négyzet húrtrapéz konvex deltoid téglalap
a–e) Hány éves most Melinda, Anya és Apa?
Melinda életkora: év
Anya életkora: év
Apa életkora: év