2010. január 23. – Mat1 feladatlap



Technikai infók: A név és idei évszám megadása kötelező, mivel a program makacs és anélkül nem hajlandó kijavítani a munkádat. Az e-mail címet csak akkor kéri, ha szeretnéd megkapni a kiértékelt feladatsort oda is.

Papíron dolgozz, a programba csak a megoldásokat tudod beírni. A 45 perces szintidőt nem lehetséges túllépni, a program kíméletlen, így a letelte után nekiáll a javításnak. De szerencsére gyorsan dolgozik, így pár másodperc és látod is az eredményedet és esetleges hibáidat.

Ha nem menne az elvárt szinten a feladatsor megoldása, akkor javaslom a következő linkeket:

Korrepetálás » Gyakorlósorok »

Add meg az adatokat!

Regisztrálva és bejelentkezve használva az oldalt több funkció érhető el, illetve kényelmesebb is a feladatmegoldás.

Tollal dolgozz a papíron!

Zsebszámológépet nem használhatsz!

A feladatokat tetszés szerinti sorrendben oldhatod meg.

A megoldásra összesen 45 perced van.

Minden próbálkozást, mellékszámítást a feladatlapon végezz majd!

Élesben csak azokban a feladatokban kell indokolnod a megoldásokat, ahol azt külön kérik. Indoklásaidat részletesen írd le annak érdekében, hogy azokat megfelelően tudják értékelni.

Itt a program csak az eredményeket veszi figyelembe, de van lehetőséged megjegyzést is írni a végén, ha egyéni javítást kérnél. (Ezesetben add meg az e-mail címedet mindenképp!)

Jó munkát!

A feladatokra 45 perced van!

1.Határozd meg a és a Δ jelekkel megadott számok hiányzó értékeit, és írd be az alábbi táblázatba úgy, hogy a megfelelő számpárokra a 2 ⋅  = 5 ⋅ Δ – 3 egyenlőség igaz legyen!

Példaként megadtunk egy összetartozó számpárt: 2 ⋅ 6 = 5 ⋅ 3 – 3. Az eredményeket tizedestört formában add meg!

1 –1 6 / 5
Δ 6 –9

2.Tedd igazzá az alábbi egyenlőségeket a hiányzó adatok beírásával!

a) 2 m + 25 mm =  cm

b) 320 g – 15 dkg =  kg

c) 3 m² + 215 cm² =  dm²

d-e) 6°30´ + °´ = 19°12´

3.Az alábbi ábrák mindegyike öt négyzetből áll. Az ábrák négyzeteibe úgy kell beírnod az 1, a 2, a 3, a 4 és az 5 számokat, hogy egymást követő számok (például a 3 és a 4) ne kerülhessenek oldalukkal szomszédos négyzetekbe! Egy ábra kitöltéséhez mind az öt számot pontosan egyszer kell felhasználnod.

Elegendő öt különböző helyes kitöltést megtalálnod a teljes pontszám eléréséhez.











4.Az alábbi kördiagram egy nyolcadik osztály tanulóinak sportolási szokásait szemlélteti. Mindegyik diák legfeljebb egy sportágat űz.

a-b) Hány fős az osztály, ha négyen vívnak? fős

c) Hányszor annyian sportolnak az osztály tanulói közül, mint ahányan nem sportolnak? × annyian

d) Hány százaléka az úszásra járók számának az atlétikára járók száma? %-a

A labdajátékokat űzők közül ketten átiratkoznak úszásra.

e) Hány fővel vannak többen ezután az osztályban a labdajátékokat űzők, mint az úszók? fővel

5.Írd az állítások melletti rovatba az I vagy a H betűt, annak megfelelően, hogy igaz (I) vagy hamis (H) az adott állítás!

a) A deltoid átlói nem merőlegesek egymásra
b) A 168 és a 90 legkisebb közös többszöröse a 630
(168 = 23 ⋅ 3 ⋅ 7; 90 = 2 ⋅ 32 ⋅ 5)
c) A 2009 összetett szám
d) Minden x és y valós számra teljesül, hogy 5x – 10xy = 5(x – 2y)

6.Az ABCD négyszög olyan téglalap, amely nem négyzet. Az AC átlónak és BD átlónak a metszéspontja a K pont. Az ABK háromszög területe 12 cm2.

a) Összesen hány átlója, szimmetriatengelye és oldala van a téglalapnak? db

b-c) Hány cm2 az ABCD téglalap területe? cm2

d) Hány cm a BC oldal hossza, ha a téglalap AB oldala 8 cm hosszúságú? cm

e-f) Milyen távol van az A pont a 10 cm hosszúságú BD átlótól? cm-re

7.Az ábrán látható ABCDEF szabályos hatszög középpontja K.

A megadott pontok betűjelének felhasználásával adj példát az alábbi alakzatokra!

Pl.: Egy szabályos háromszög: háromszög

a) Egy derékszögű háromszög: háromszög

b) Egy rombusz: négyszög

c) Egy téglalap: négyszög

d) Trapéz, melynek párhuzamos oldalai különböző hoszúságúak: négyszög

8.Egy kollégium négy épületében összesen 436 diákot helyeztek el. Az első épületben 10 diákkal több van, mint a negyedikben, a negyedikben pedig 8 diákkal több van, mint a harmadikban. A második épületben viszont 10 diákkal van több, mint a harmadikban.

Hány diák lakik az egyes épületekben?

1. épületben:

2. épületben:

3. épületben:

4. épületben:

9.Egy 10 cm élhosszúságú tömör kockából kivágtunk egy négyzetes oszlopot. Az így kapott test vázlatrajza látható az alábbi ábrán:

a) Hány éle van ennek a testnek? éle

b-d) Hány cm3 ennek a testnek a térfogata? cm3

10.Egy általános iskola 8. évfolyamának tanulói gimnáziumba és szakközépiskolába adták be jelentkezési lapjukat. A gimnáziumba jelentkezők 3/8 része szakközépiskolába is jelentkezett. A szakközépiskolába jelentkező diákok 60%-a gimnáziumba is jelentkezett. Összesen 12 diák jelentkezett gimnáziumba és szakközépiskolába is.

a-b) Hány diák jelentkezett gimnáziumba?

c-d) Hány diák jelentkezett szakközépiskolába?

e-f) Összesen hány diák jelentkezett érettségit adó középiskolába (valamelyik gimnáziumba, vagy szakközépiskolába)?

Megjegyzés a feladatsorhoz kapcsolódóan. Ha vársz választ, akkor kérlek ne felejtsd el megadni az e-mail címedet, köszönöm!