Technikai infók: A név és idei évszám megadása kötelező, mivel a program makacs és anélkül nem hajlandó kijavítani a munkádat. Az e-mail címet csak akkor kéri, ha szeretnéd megkapni a kiértékelt feladatsort oda is.
Papíron dolgozz, a programba csak a megoldásokat tudod beírni. A 45 perces szintidőt nem lehetséges túllépni, a program kíméletlen, így a letelte után nekiáll a javításnak. De szerencsére gyorsan dolgozik, így pár másodperc és látod is az eredményedet és esetleges hibáidat.
Ha nem menne az elvárt szinten a feladatsor megoldása, akkor javaslom a következő linkeket:
Regisztrálva és bejelentkezve használva az oldalt több funkció érhető el, illetve kényelmesebb is a feladatmegoldás.
Élesben csak azokban a feladatokban kell indokolnod a megoldásokat, ahol azt külön kérik. Indoklásaidat részletesen írd le annak érdekében, hogy azokat megfelelően tudják értékelni.
Itt a program csak az eredményeket veszi figyelembe, de van lehetőséged megjegyzést is írni a végén, ha egyéni javítást kérnél. (Ezesetben add meg az e-mail címedet mindenképp!)
Példaként megadtunk egy összetartozó számpárt: 2 ⋅ 6 = 5 ⋅ 3 – 3. Az eredményeket tizedestört formában add meg!
a) 2 m + 25 mm = cm
b) 320 g – 15 dkg = kg
c) 3 m² + 215 cm² = dm²
d-e) 6°30´ + °´ = 19°12´
Elegendő öt különböző helyes kitöltést megtalálnod a teljes pontszám eléréséhez.
a-b) Hány fős az osztály, ha négyen vívnak? fős
c) Hányszor annyian sportolnak az osztály tanulói közül, mint ahányan nem sportolnak? × annyian
d) Hány százaléka az úszásra járók számának az atlétikára járók száma? %-a
A labdajátékokat űzők közül ketten átiratkoznak úszásra.
e) Hány fővel vannak többen ezután az osztályban a labdajátékokat űzők, mint az úszók? fővel
a) Összesen hány átlója, szimmetriatengelye és oldala van a téglalapnak? db
b-c) Hány cm2 az ABCD téglalap területe? cm2
d) Hány cm a BC oldal hossza, ha a téglalap AB oldala 8 cm hosszúságú? cm
e-f) Milyen távol van az A pont a 10 cm hosszúságú BD átlótól? cm-re
A megadott pontok betűjelének felhasználásával adj példát az alábbi alakzatokra!
Pl.: Egy szabályos háromszög: háromszög
a) Egy derékszögű háromszög: háromszög
b) Egy rombusz: négyszög
c) Egy téglalap: négyszög
d) Trapéz, melynek párhuzamos oldalai különböző hoszúságúak: négyszög
Hány diák lakik az egyes épületekben?
1. épületben: fő
2. épületben: fő
3. épületben: fő
4. épületben: fő
a) Hány éle van ennek a testnek? éle
b-d) Hány cm3 ennek a testnek a térfogata? cm3
a-b) Hány diák jelentkezett gimnáziumba? fő
c-d) Hány diák jelentkezett szakközépiskolába? fő
e-f) Összesen hány diák jelentkezett érettségit adó középiskolába (valamelyik gimnáziumba, vagy szakközépiskolába)? fő